21 Haziran 2011 Salı

Uzak SQL Bağlantısını Aktifleştirme

Forumlardan alınmış cözüm anlatımları
problem:
Merhaba arkadaşlar başlıktada belirttiğim gibi gerek sitede gerekse netteki makalelerden edindiğim bilgiyle Sql Serveri uzak bağlantı için yapılandırdım

Çalıştığım instance SQLEXPRESS,

Yaptığım yapılandırmalar şöyle,

*Log On Sekmesindeki Built In ayarını Network Service olarak değitirdim,

*Sql Server Network Configuration'dan Protocols for SQLEXPRES altındaki TCP/IP ve Named Pipes ayarını Enabled yaptım,

*TCP/IP Ayarlarında Listen All=Yes olarak işaretli ve IP Adressess Kısmında Ip All sekmesinde TCP Dynamic Ports kısmı boş,TCP Port kısmında ise 1433 seçili

*Modemimde TCP 1433 ve UDP 1434 Portlar Nat Eklenerek servere yönlendirildi, sorun yok çünkü Remote Desktop için gerekli 3389 portunuda aynı anda açtım ve sıkıntısıız çalışıyor.

*Son olarak Firewall ayarlarından kullandığım tüm portları açtım 1433,1434, başka bir port numarası verdim deneyim yine olmuyor, modem Linksys ve Firewall kapalı

Tüm bunları yaptıktan sonra 1433 portunu defalarca kontol ettim cevap vermiyor, yine aynı şekilde SQL serverde uzak bağlantılara izin vermiyor
Çözüm:
SQL Browser servisinin de çalışır durumda olduğunu kontrol edin. Ayrica SQL Server servisini de yeniden başlatın.

Lokaldeki bir makineden uzaktan SQL Server'a bağlanmayı öncelikle bir test edin.

Sonrasinda da internet üzerinden tekrar test edin
Devam ediyorsa:
Arkadaşlar uzun uzağa araştırmalarım nihayet buldu ve sorunun bir üst mesajda belirttiğim gibi Surface Area Configuration ile ilgili olduğunu tespit ettim, yalnız 2008 Server'de bu yapı değişmiş Managament Studio'da Management alanın altında sekmesinin altına eklenmiş bu ayar. Surface Area Configuration üzerinde new Policy şeklinde uzak bağlantıyı aktifleştiren bir Policy eklemeniz gerekiyor.

şahsi bilgisayarım için 1433 portunu kontrol ettim cevap verdi ama işyerindeki serverde bu işlermi yaptım yani Management alanından Surface Area'ya ait tüm Condition değerlerini true'ya çevirdim Sql server ve SQL Browser hizmetlerini restart ettim ama malesef yine 1433 portu ve Sql remote bağlantılara cevap vermiyor. yine ekliyim local networkten bağlantıda bir sıkıntı yok, şuan sistem çalışıyor

SQL Server Configuration Manager daki ayarları kontrol edebilirmisiniz?
All Programs -> Microsoft SQL Server 2008 -> Configuration Tools -> SQL Server Configuration Manager actıktan sonra şu aayarları kontrol edin.

-IP1=> Active=Yes, Enabled=Yes,IP Address =makinenin ip adresi, TCP Dynamic Port=Empty, TCP Port=1433

--IP2=> Active=Yes, Enabled=Yes,IP Address =127.0.0.1, TCP Dynamic Port=Empty, TCP Port=1433

--IP3=> TCP Dynamic Port=Empty, TCP Port=1433

Hala sorunu çözememiş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder